http://www.mcoba.org

Sunday, January 20, 2008

lelah dalam hidup...

harini aku menangis lagi..menangis di hadapan Pencipta..mengenang banyaknya dosa yang dibuat sedangkan hati ini tahu ianya salah...ya Allah..lemahnya hambaMu ini..kadangkala diri ini terfikir- kenapa diri ini diuji dengan begitu hebatnya,makin dekat aku denganMu,makin banyak liku2 yang ada..atau ini semua sebab dunia yg kini begitu banyak godaan.ntahla...

orang cakap, kadang2 kita perlu berkorban untuk mendapatkan sesuatu..apa yg aku faham, kita terpaksa mlupakn apa yg kita nak kerana benda lain.contohnya,untuk menyenangkan hati orang lain, kita kadangakala terpaksa buat apa yang kita xsuka buat.mmg itu hipokrit..tp cm aku kata td..to get sumthing.you must sacrifice sumthing.aku dh pnt jadi cm itu..kadang2 cuba untuk tidak sebegitu.tp aku kalah dgn semua itu.aku suka tgk kwn2 aku gembira dr aku sorg2 gembira even aku tgh sedih.mungkin itu sebab kewujudan aku di muka bumi ini.untuk menggembirakan org lain..

biarlah..asalkan aku bahagia dgn hidup aku skang sudah even aku tidak dapat apa yg aku nk.
hati ini sunyi.itu yang dibisik oleh hati aku...takde kawan,takde teman..perlukan perhatian..tp bukanlah aku nak tagih simpati..hanya orang kata..kalo tak diluahkan..orang tak tau..tapi sikap aku ni nak biar orang sendiri tau,xpyh aku bgtau cmni..tp smpi bilakan??
hanya Allah yg ada disampingku..sebab Allah itu sahaja yang kekal.betul x??tp kalo dh nama manusia,mmg tak pernah puas..

k la..harapan hati ini..biarlah,teruskan sahaja hidup ini.kerana life is not beautiful when everything is beautiful...

p/s:happy birthday big boss,mr brandon.semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.nway kek marble cheese yang kak yati buat sangat sedap....nak lagi...

No comments: