http://www.mcoba.org

Friday, May 16, 2008

Dubai Post #2a

Bad Day...

celik saja mataku pagi ini,terus ku lihat jam di atas meja.7.00am.What @#$%^!!
terus ku lompat dari katil yang empuk,capai towel putih yang ditukar setiap hari
menuju ke bilik air..selepas mandi dengan kadar yang sangat cepat,
siap,,,,terus ku ke lif dan bertanya receptionist(xtau nak tulis dalam bahasa melayu)
apa nama tempat untuk opis Baker sebab ku tau..bas pagi dah terlepas..waaa..
diorang xtau plak..so aku melilau mencari Bakernya receptionist,
dimana ngada2 nak len2 tempat plak..hahaha..
dapat alamat dari receptionist,terus ku terjah teksi yang cam tau je aku nak naik,
tanya mamat teksi tu plak..dia xtau..getus hatiku,camnela ble jadi driver teksi ni..
sementara dia call kawan dia tanya pasal Techno Park Jebel Ali..
aku menyelongkar beg.@#%^&*,pas ku tertinggal di bilik,semalam terlupa nak letak dalam beg...
aku bagitau mamat tu,aku ble tunjuk jalan(cam otai dubai plak..)
tapi dia kena tunggu kejap,aku kena ambil dat stupid thing yang tertinggal
sapela yang stupid sngt tinggal benda pentingkan..hahaha..manusia...biasala tu..
berlari macam xcukup tanah,aku capai pas ku itu,then baru saja beberapa tapak keluar..
housemate aku,mukhsin(ntah betol ke tidak eja nama dia) dari oman,
dia cakap,tertingal bas ke??(xdela dia cakap dalam bahasa melayu,konpemla english. =))
pastu,dia kata xpe,pergi sama dia..so..aku pon okla..
bagitau mamat teksi tu,bagi skit duet sbb tunggu,
then si mukhsin ni kata jom..wahh..dia bawa kete chevrolet dari oman
sebab dia kata dekat je,4hours driving..
pastu berlakula perbualan..itu kita sambungla..sebab nanti lari tajuk,potong markah..
THE MOST BAD THING HAPPEN ON THE DAY,,,,
i left my N73 handphone in a taxi while we were going to Deira,a good place to shop at cheaper price..
ni semua pasal mamat teksi gak le..dia gelabah sangat sebab orang dah pin pin dia..
aku pon cam kalut gakle..sebab engineer yang p skali dengan aku xde duet UAE,duet pound je..so ak la yang kena kuar duet where dat time ak letak hp yang ak pegang atas seat..
tapi ak konpem,ak dah cek yang xde benda tinggal atas seat,maybe benda tu terjatuh kat tempat kaki..napala cuai sangat kan..
masa tu la..ak cam nak nangis..tapi..aku rasa ada hikmah benda ni semua berlaku..
so aku try ilek je..cam xde pape berlaku..tapi dalam hati..
tiap kali raba poket je..cam2 memori pasal ak dengan handphone aku tu kembali..
bagiku..its like a quarter of my life..sebab apa..nantila..cam dah panjang sangat aku tulis..
pastu on the way balik apartment,hidung aku berdarah lagi,tapi kali ni lagi teruk..siap mengalir lagi..cam sungai yang berdarah..dahle xde tisu..haih..terpaksala tekan hidung..
habis tangan aku berdarah sebab lap
so apa citer dengan hp aku?? dah wat report kat taxi company tu,diorang cakap,nanti diorang buat siasatan..
harap2 jumpala..otherwise terpaksala aku angkut iPhone..hak2..xsedar diri..
k la nanti akan ada sambungan kedua untuk post ni..
skang aku nak tido sebab dah kol 2.30,kat malaysia dah subuh dah...
hahah..doakan aku dapat balik hp aku ya..aminn..
good nite..

No comments: