http://www.mcoba.org

Friday, September 24, 2010

Diari offshore day 5

Assalamualaikum.

Seminggu lagi nak raya.tapi ku masih di over the sea.sigh~

Kan dah kata semalam…hari ni ku bangun lambat.miss sahur.

Fuh2…mmg berserah jela untuk mengharungi sehari berpuasa…

Alhamdulillah.Dia bagi kekuatan untuk aku meneruskan rukun islam yang ketiga ni.

Arini agak mencabar sikit kerja.

1st kat platform ada sorang je platform.sorg lagi kontraktor mana ntah.

2nd, kat sini bila communicate,dah macam ayam ngan itik bercakap

Kalo dapat yang boleh berbahasa omputih skit2 pon dah kira ok…

Tupon struggle gak aku nak paham and terang kat diorg..

Kena cakap sebutir2 bau diorang paham.

So operator td dahle dia cakap slow,pastu mmg cam yg diterangkan kt atas la.agak susah jugakle..

3rd.operator tuh xready dengan pertukaran system yang aku dah buat kt platform semalam.so apa lagi.aku yang 1st timer ni dan dia pon macam ala2 amatur skit..struggle untuk siapkn job tuh.amik ko…dari kol 9 pagi sampai kol 3 kitorang bertungkus lumus buat.

Coverall aku dah kotor dengan diesel,chemical and air hujan…

Mmg dah macam mekanik kat bengkel,macam plumber pon ada…

Yela..mmg aku belajar something arini..pasang pipe..kenal connection..pegang spanar...huhu..mmg impress dengan diri sendiri sebab mission accomplished!!

Owh ya..few info aku nak share arini…

Bunk aku sangat sejuk.Bunk=bilik tidur kongsi 4-6org.

So ntah semalam aku charge laptop aku and letak bawah bantal.

And aku rasa kepanasan lappy tuh memanaskan ruang tidur aku

Dah tak rasa sejuk weyh.best2…kalo x,sejuk cam dalam peti ais.
(xpe.laptop company.lalala…oopppsss)

2nd info.aku kat offshore ni bawa handphone.

Yer..mmg sini xde coverage.but at least hp tuh ble jadi alarm clock aku
(pagi td hp habis batt.sbb tuh xbangun.lalala)

And hp aku ni lah jadi teman bosan aku

Yela adela few games yg aku dah addicted mcm jewels and traffic jam

Huhuhu..mmg layan la kalo dah xde benda nak wat..

Plus hp tuh jugak ada alquran.so pas semayang or xde wat apa..either aku baca or dengar la ayat2 suci.berkualiti skit gakle puasa aku ni.harap2 diterimaNya.

Owh btw,hikmah dugaan kerja arini yang aku rasa ialah

Dia nak sibukkan aku dengan kerja so aku xde pikir sangat lapar and nak buka cam hari2 yang lepas.heee…

Penat tuh penatla…tapi kerja tuh kan ibadah jugak selagi niat untukNya.

Talking about ibadah,camne semayang lima kali sehari..zohor and asar?

Hmm..alhamdulillah.aku ada bawa sejadah…

So air ada untuk wudhu,Cuma coverall la skit kotor ngan minyak and chemical

Nak wat camne…selagi x najis,aku rasa boleh je bawa semayang

Cuma xmanis la kan nak menghadap Raja segala raja…

Ada sesiapa nak bagi pendapat tentang ini??

Apa2 pon aku serah pada Dia untuk terima solatku atau tidak

Moga2,amalan ku diterima walau ku hanya buat paling ringkas dan seminima mungkin…

Okla.esok ada platform lain pulak menanti.kitorg kena cover 12 platform untuk pertukaran system ni.4 check,8 more to go~huhu…

Selamat malam semua…


Sawadeekap…salam sang kelana
d-_-b

No comments: