http://www.mcoba.org

Monday, September 27, 2010

Diari offshore day 9

Assalamualaikum

Weeee….hai senangnya dalam hati

Bila esok sudah mahu balik

Seperti dunia ana yang punya…

Hahaha….nak citer pasal keje ke pasal balik…

Kejela dulu…

Arini mood dia macam ari jumaat

Kejap giler kan seminggu kat sini

Like I told u yesterday was Sunday,and today feel like Friday

Sebab esok balik.muhaha…and arini bot pon cepat.semua orang balik awal kot

And talking bout my job…OMG…arini sangat penat giler.

10.30am dah rasa cam nak pengsan…

Haa…tula…padan muka…alarm dah bunyi,sambung tidur balik

Kan dah miss sahur…sigh~

Tambahan pulak keje arini extra vaganza pulak..

Yela platform yang kena cover arini apply 2system

So kena tukar semua and remodification balik

And pastu,arini pegang spanar gergasi lagi….haa..amik ko

Kena buka bolt more than 30biji sebab nak buka tank

Memang exercise tangan aku arini…

Pastu lom kira naik turun platform 4tingkat tuh

Lebih kat 10kali la turun naik…mmg dah xyah exercise aku ni kalo g offshore

Papepon,seperti hari2 lain…mission accomplished!!

Alhamdulillah.semua dipermudahkan even memula pening gak aku nak paham 2system yang diorg apply tuh…

Dats its about my job here.and its DONE!!!

Now dah pikir balik.siap dalam control room tadi

Pasang lagu raya and siap nyanyi sekali…mentang2 la xde orang len.

Muhahaha.happy giler bila dah tau chopper dah confirm esok pagi

And tadi cek webmail keje,Thai opis tlg rebook flight aku and big boss approve.so sah esok malam aku dah kat MALAYSIA!!!!weee….

Sempatla shopping raya and tukar duit raya.hahaha…

Untuk bawah umur je duit raya tuh ok =P

Pastu masa kemas beg tadi,pasang lagu raya lagi.pergh..mmg mood raya la

And lagu paling aku appreciate skang ni and peberet is lagu BALIK KAMPUNG!!!

Bau aku terasa maksud setiap bait2 ayat lagu tuh…

Mmg feeling untuk orang yang merantau balik kampong la…

Haa…apsal xtido g ni.dah lewat sejam kowt.xpe..kalo sok bangun sahur pon,still ble tidur lagi

Chopper schedule kol 11.40am..so plenty of time untuk sambung tidur.muhahahaha…

Btw few more info to share here…

Konpem orang yang aku Nampak masa sahur aritu is muslim.plus ada sorg g.so it makes 2 muslim on board.tapi both Thailand.xtegur and xbuka sama pon.ntahle maybe sebab dah nak balik kot.so aku xkisah sangat.lain la kena stay seminggu dua lagi,memang kena kawanla…

And next,ada sorang kontraktor kat sini sejibik cam muka Adam AF tuh.aku macam WHAT??hahaha…

And nama Thailand dia kumpol potsit.yela.dah tadi dia g platform sama ngan aku.so mmg nampakla nama dia kat coverall tuh

And tadi at the same platform gak,baker employee from Indonesia tuh ada.so borak2 lagi la.bapak marta tuh dah 6tahun kat field ni.aku macam impress kejap.lama tuh…mcm2 la kitorang borak.hee…

and operator tadi pon is operator yang sama kat one of the platform yang aku g before ni.so senang skitla keje sebab dia dah tahu apa yang aku nak buat…

K la.dah panjang berjela pulak.hee..biasala malam terakhir kat offshore.tapi ini bukan yang last…esok aku akan hapdet for last one before flight balik Malaysia ok…yela sementara tunggu flight.2jam kowt.lama giler.

selamat malam semua.esok nak main ngan gula2 kapas lagi.weee…


sawadeekap….salam sang kelana
d-_-b

No comments: