http://www.mcoba.org

Saturday, September 25, 2010

Diari offshore day 6 & 7

Assalamualaikum

Huh??apsal sekali ni…

Haaa…nak dijadikan cerita

Semalam cuaca tidak menentu.hujan dan angin kuat xhengat punyer~

Dahle dua jam dalam bot otw balik…

Mmg mabuk free2 jela..

Nasib baik la boleh berjalan dan makan lagi…

Lepas mandi.terus tidur.pening giler….

Dugaan sungguh di kala berpuasa,buka puasa dan kat offshore pulak tuh~

So aku citer yang semalam dulu.

Semalam sebab weather xelok.kol 10.45am bau aku gerak ke platform.

4jam aku standby.siap ble tidur la…huhuhu..

Salah satu benda best kerja kt offshore…weee =P

So bila sampai kat platform..punya la efisyen operator aku semalam.dua orang pulak tuh..

So senang dan cepat giler keje siap.12.30pm keje aku dah setel.huhu…mmg aku pon impress dengan keje diorg.

Haa..apa lagi.pastu duk melepak jela kat platform tuh.diorg pon sama gak.

Sambil duk lepak tuh,tengok cuaca.mak aih…memang dasat la

At one point…angin kuat giler,sampai air laut tuh dah macam permukaan kutub utara…

Nampak air ditiup angin.mmg gerun gakle tengok.

Haa…part mabuk free ni best.

Aku dalam bot tuh dah macam kena lambung2.yela.ombak tinggi dalam anggaran 4-5meter tuh.operator yang dalam kapal tuh pon mabuk and pening sama2.hahaha

Nasib baik baring and cuba tidur..kurang skitla mabuk tuh…kalo x..mesti full pakej dengan muntah sekali la.huhuh…so.thats all pasal semalam…


Hari ni pulak.cuaca ok skit.Cuma angin masih bertiup kuat lagi.

And platform yang aku pergi arini mmg dekat giler la dengan tanker.

So kebarangakalian untuk mabuk free tuh susah skitla sebab jarak perjalanan just 15min away.

And hari ni cam hari solo aku…

Td masa transfer dr tanker to boat…aku sorang2 je naik basket – mode of transfer people kt offshore,sila google untuk pemahaman lebih lanjut =)

And masa balik tadi pon…dari boat ke tanker..aku sorang je..hee..cuak weyh~ basket tuh berat sebelah la,dahle angin dah xde bahasa dah…kasar punya~

And hari ni buka dalam boat lagi.huhu…

Dan..dan…DAN~

Nama aku dah booking untuk balik ari RABU.YEAY!!!!!

Cuma besok kena bagi more personal detail.harap2 la nama aku xmiss out.
(dalam kepala otak,sudah nyanyi lagu sudirman-balik kampung)

So aku akan balik darat ari rabu…semalam di Bangkok dan khamis petang flight aku.

Begitulah plannya…konon2 nak balik dramatik skitla balik malam raya..

Harap2 semuanya dipermudahkan..xnakla xjadi..choi~

Gila drama king kan??

Bayangkan sampai klia malam raya…pastu naik teksi terus balik kampong tatkala semua orang sibuk nak raya esok dan ingat aku xde.pastu tetiba turun dari teksi and muncul kat depan rumah.perghhh…harap2la Allah kabulkan hajatku untuk berada bersama keluarga di pagi raya.weee…

Owh ya.cukup pasal itu.esok aku hapdet lagi.

Btw salah satu cubaan kat Thailand ni,like u know…

Pasal 18sx thing and sewaktu dengannya…

Kat offshore nipon xketinggalan.boleh plak diorg pasang cerita2 biru tuh dalam ccr(control room)…

Adoi…get a room la dude…siap boleh sharing and transfer plak dr lappy ke lappy…

Alhamdulillah.Dia lindungi aku dari tengok benda2 tuh(yela diorg pasang pastu ble biarkan kejap p buat keje tatkala aku dah habis keje n lepak dlm ccr tuh)

Memang istighfar banyak2 la,then aku kuar dari ccr tuh,pusing2 platform tuh,kecik je,macam rumah 5tingkat.exercise la~

Huhuhuhu…aku no komen la.dah itu cara hidup diorang.minta Dia jauhkan aku dari perbuatan macam tuh dan lindungi dari anasir2 jahat ni….

Okla.mmg post ni panjang skit.cover 2hari kan.tupon malas nak citer semua.aku pon malas nak baca balik panjang2 ni.

Btw esok,yeay!!last platform…and harap semuanya dipermudahkan.so bila keje dah habis,hati pon senang nak balik

Kesian plak tinggal team leader aku sorang2 wat sumer keje.at least pasni dia jz memantau je system yang dh tkr tuh.btw,jfyi team leader aku ni muda lagi,umur bau 30 tahun and org UK.xkawen lg.alamak…ada mcm gaya aku pon sama gak ke..lalala =P

K…selamat malam semua.


Sawadeekap….salam sang kelana
d-_-b

No comments: